Què has de saber?
Són subvencions a empreses periodístiques privades editores de premsa digital i en suport paper per a la realització de projectes que fomentin i consolidin la llengua catalana i aranesa dins l’espai català de comunicació, que s’executin durant l’any de la convocatòria.
Són actuacions subvencionables:
a) Projectes per a l’edició de nous continguts addicionals, originals i propis, a una publicació ja existent.
b) Projectes per a l’edició en llengua catalana o aranesa d’una publicació ja existent.
c) Projectes per al redisseny de capçaleres ja existents.
d) En el cas de premsa en suport paper, projectes per a millores en l’edició, la
distribució i la promoció.
e) En el cas de mitjans digitals, projectes que impliquin la creació de
continguts exclusius per a subscriptors de la publicació.
f) Projectes que impliquin l’enfortiment de l’estructura empresarial: creació de nous llocs de treball, millora dels contractes ja existents, ampliació i creació de nous departaments, entre d’altres.
g) Projectes de formació dels professionals. Les persones beneficiàries d’aquests projectes poden ser treballadors o treballadores amb contracte laboral de qualsevol dels àmbits del mitjà: àrea d’elaboració de continguts, tècnica i de producció i de gestió comercial.
h) Projectes que impliquin una innovació o millora substancial en l’aplicació o en l’ús de les noves tecnologies: programes informàtics nous, ordinadors, renovacions del web, creació d’app relacionades amb la publicació, creació o renovació de platós i altres similars.
i) Projectes per a activitats externes vinculades a l’espai de comunicació: jornades, taules rodones, ponències, col·loquis, entre d’altres.
Termini de sol·licituds obert: del 25 de març al 14 d'abril de 2025, ambdòs inclosos.
Organisme responsable
a) Les empreses periodístiques que tinguin com a activitat, única o entre d'altres, l'edició de publicacions periòdiques, segons es desprèn de l'objecte social, en el cas de les societats mercantils, o bé de l'alta en l'epígraf corresponent de l'impost d'activitats econòmiques si es tracta d'empresaris/àries persones físiques.
b) Les unions temporals d’empreses i en general, les agrupacions de persones físiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica desenvolupin la seva activitat amb ànim lucratiu i es trobin en la situació que motiva la concessió d’aquestes subvencions.
Termini de sol·licituds: del 25 de març al 14 d'abril de 2025, ambdòs inclosos.
Cal adjuntar la documentació següent:
- Al pas de sol·licitud:
- Annex 1. Memòria detallada i explicativa del projecte
- Annex 2. Pressupost total d'ingressos i despeses del projecte, desglossat per partides
- Contractes i nòmines per acreditar una plantilla de personal mínima de 3 treballadors o treballadores amb jornada completa.
- En cas d'ajuts en premsa en paper, un exemplar recent de la publicació (fitxer PDF, ZIP o RAR).
- En cas d'ajuts en premsa digital, justificant del registre de domini a nom de la persona sol·licitant editora del mitjà informatiu digital.
- Al pas d'aportació:
- A l'apartat de justificació:
- Requisits dels projectes - Article 5.1 de l’Ordre PRE/27/2022 (bases reguladores)
- Requisits de les persones sol·licitants - Article 5.2 de l’Ordre PRE/27/2022 (bases reguladores)
- Requisits de les publicacions - Article 5.3 de l’Ordre PRE/27/2022 (bases reguladores)
No has de pagar taxes associades a aquest tràmit
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la sol·licitud
Guia per a la presentació de sol·licituds
-
Segon pas
Aportar documentació, al·legar, desistir
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?El termini màxim per notificar la resolució a la persona sol·licitant és de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació en el DOGC de la convocatòria corresponent.
Quan es rep la resposta?
El termini màxim per notificar la resolució a la persona sol·licitant és de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació en el DOGC de la convocatòria corresponent.Transcorreguts sis mesos sense que s'hagi dictat i notificat aquesta resolució, les persones interessades podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.
Quina resposta es rep?
La resolució pot ser:De desistiment: quan la persona sol·licitant no aporta la documentació requerida. És competència del secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió.
No admissió. És competència del secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió:
- Quan la persona sol·licitant, el projecte o la publicació no compleix els requisits.
- Quan la sol·licitud de subvenció s’hagi presentat fora de termini.
De concessió o de denegació. Es competència de la persona titular del Departament de la Presidència.
Els requeriments i resolucions del procediment de concessió d'aquestes subvencions, es notificaran mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, accessible des de la Seu Electrònica (tauler.gencat.cat). Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes. Concretament, es notificaran d'aquesta manera els requeriments de documentació, les resolucions de no admissió, les d'acceptacions o declaracions de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment.Quan l'acte que s'hagi de notificar a la persona interessada no es trobi entre els indicats, la notificació es farà de forma individual emprant el sistema corporatiu de notificació electrònica de la Generalitat de Catalunya i es comunicarà a l'adreça electrònica facilitada per la persona sol·licitant al formulari normalitzat de sol·licitud.
Es pot presentar un recurs?
La resolució de no admissió no exhaureix la via administrativa i es pot presentar un recurs d’alçada davant de la persona titular de la Secretaria General de la Presidència en el termini d’un mes a comptar des de la notificació.La resolució de concessió i la de denegació, exhaureixen la via administrativa. Es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar des de la notificació i, potestativament, recurs de reposició davant la persona titular de la Secretaria General de la Presidència en el termini d'un mes.
-
Quart pas
Rebre la subvenció
La tramitació del pagament de l’import total de la subvenció atorgada s’inicia en el moment de la concessió, en concepte de bestreta. No s'exigeix la prestació de cap garantia.
La tramitació del pagament de l’import total de la subvenció atorgada s’inicia en el moment de la concessió, en concepte de bestreta. No s'exigeix la prestació de cap garantia.
En el supòsit de reducció de la quantia de la subvenció previst a la base 6.3 , es tramitarà el pagament de la subvenció per un import reduït en la mateixa proporció a la desviació pressupostària produïda entre el cost final justificat de l’activitat subvencionada i el cost inicialment pressupostat.
Prèviament al pagament, l’Administració comprova d’ofici si la persona beneficiària està al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat de Catalunya i amb l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. La signatura de la sol·licitud de subvenció per la persona beneficiària implica l’autorització per fer-ne la comprovació, sempre que no s’hagi oposat expressament en la sol·licitud de subvenció. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa corresponent, pels mitjans establerts.
-
Cinquè pas
Justificar la subvenció